Towards the future of brain research

The international meeting “TOWARDS THE FUTURE OF BRAIN RESEARCH” will be held on September 27-28, 2018 a the Science and Technology Museum in Milan.

The conference is organized by the young researchers of the Neurological Institute Besta, and is one of the events organized to celebrate the 100 years anniversary of the Institute.

The program is available here: TOWARDS THE FUTURE OF BRAIN RESEARCH – Final Program

Partecipation is free upon registration by sending an e-mail to futurebrain@istituto-besta.it.

Towards the future of brain research

Al Museo Nazionale della Scienza e Tecnologia di Milano il 27 e 28 settembre 2018 si terrà la Conferenza Internazionale “TOWARDS THE FUTURE OF BRAIN RESEARCH” .

La conferenza è stata organizzata dai giovani ricercatori del Besta nell’ambito degli eventi del Centenario dell’Istituto, ed è finalizzata a un confronto con colleghi di Istituzioni Italiane, europee e statunitensi su nuovi trend di ricerca e clinica avanzata nelle neuroscienze.

Alla conclusione dell’evento, l’astronauta Maurizio Cheli lancerà la “Notte dei Ricercatori” con l’ intervento “Back to the future: Brain in the Space”.

Data la disponibilità limitata di posti, è necessario che gli interessati si iscrivano (l’iscrizione è gratuita) inviando una mail a futurebrain@istituto-besta.it.

Scarica qui il programma definitivo: TOWARDS THE FUTURE OF BRAIN RESEARCH – Final Program